Build-your-export-business-1024x683-1-768x512

اصول کلیدی صادرات موفق

با موضوع صادرات موفق در خدمت شما هستم.
یک صادرات موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟
کدام کالاها برای صادرات بهترین هستند؟
آیا صادرات با سرمایه کم هم امکان‌پذیر است؟
همه می‌دانیم هدف از صادرات، به‌دست‌آوردن پول، وارد کردن ارز به کشور و خروج کالاهای تولید شده توسط تولیدکنندگان داخلی، از کشور است.
از آنجا که ظرفیت تولید ما از مصرف داخل خیلی بیش‌تر است، باید مازاد محصولات تولیدشده به کشورهای دیگر صادر شود تا سرمایه‌های بیش‌تری وارد کشور شده و جریان اقتصادی کشور جریانی رو‌به‌رشد باشد؛ چنین‌چیزی امکان‌پذیر نخواهدشد مگر آن‌که علاوه بر کیفیت عالی و قیمت مناسب، سرویس خدمات خوبی به مشتریان خارجی ارائه دهیم.
ارائه خدمات خوب و سرویس‌های جامع صادراتی می‌تواند بین ما و رقبا در عرصه بین‌الملل، شرایط رقابتی ایجاد کند و باعث شود تجار به ما اعتماد بیش‌تری کرده و بیش‌تر با ما به مراودات اقتصادی بپردازند.
اما برای این منظور باید چه کالاهایی برای صادرات انتخاب شوند تا حاشیه سود بالایی داشته و راحت‌تر و بی‌دردسر‌تر بتوانیم با تجار بیش‌تری کار کنیم؟

کالای خوب صادراتی در ایران

یک کالای خوب صادراتی باید تولید داخل باشد؛ وقتی کالایی را از کشور دیگری وارد کنیم و سپس به کشور دیگری صادر کنیم نمی‌توانیم بگوییم آن کالا دارای موقعیت خوب صادراتی است چرا که خیلی از شاخصه‌ها ازقبیل قیمت، هزینه حمل و بسیاری موارد دیگر را در‌‌بر ندارد.
محصولاتی داریم که نه تنها خود محصول در داخل کشور تولید می‌شود، بلکه تمام مواد اولیه آن نیز در ایران تولید می‌شود؛ مثل شیشه، برخی صنایع دستی، خیلی از داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات کشاورزی، تره‌بار و برخی از ماشین‌‌آلات و صنایع خاص.
این محصولات نه‌تنها تولید داخل هستند بلکه برای رقابت در بازارهای بین‌المللی هم، از کیفیت ممتاز رقابتی برخوردارند.

محصولات اختصاصی ایران

برخی از این محصولات مثل ترمه یزد، گبه کرمان، چاروق زنجان محصولات خاص ایرانی‌‌اند؛ این محصولات نمونه خارجی ندارند و این‌طور نیست که در مکزیک، چین و … تولید شوند و برای صادرات آن‌ها مجبور به رقابت با کسی باشیم.
این محصولات خاص و منحصر به‌فرد متعلق به ایرانند و قطعا انتخاب آن‌ها مساوی با سود بیشتر و شرایط صادراتی بهتر است.

بعد از انتخاب محصول باید دید سرمایه مورد نیاز برای صادرات چه‌قدر است.
آیا برای صادرات باید سرمایه کلانی داشت؟
حالا که کمتر از یک میلیارد تومان سرمایه دارم، دیگر نباید به صادرات فکر‌کنم؟
یا با سرمایه اندک هم می‌شود در مقادیر کلان صادرات انجام داد و با سرمایه‌های کم مثل بیست، سی میلیون تومان هم واقعا می‌شود وارد عرصه‌ی بین‌الملل شد؟
بله، چنین‌چیزی با ساختاری که آراد در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان‌پذیر است.
کافی‌است تصمیم بگیرید محصول خود را با بهترین کیفیت و تبلیغات‌ حرفه‌ای و تخصصی، در کشورهای دیگر معرفی کنید و خود را به تجار دیگری که دنبال این محصول هستند بشناسانید و اعلام کنید ما این محصول را عرضه می‌کنیم و برای صادرات آن نیز خدمات خوبی ارائه می‌دهیم.

هرچه‌قدر میزان تبلیغات شما بیش‌تر باشد، در دنیا تجار بیش‌تری شما را می‌بینند و با شما ارتباط می‌گیرند درنتیجه شما می‌توانید با صادرات بیش‌تر، سودهای بالاتری به‌دست‌آورید.

تاجرشدن با آراد به‌راحتی ممکن است

اگر به تجارت علاقه دارید ولی برای انجام آن راهی نمی‌یابید یا خانمی خانه‌دار، دانشجو یا کارخانه‌داری هستید که تازه ورشکست شده‌‌اید، کافی‌است به کانال و سایت آراد برندینگ سری بزنید و با ما بیش‌تر آشنا شوید؛ آن‌وقت می‌بینید خیلی‌ها با داشتن راهنمایانی قوی که این مسیر را گام به گام تجربه کرده بودند و آن‌چه بلد بودند را به این دوستان یاد ‌دادند، به‌راحتی در این مسیر راه‌افتادند.
الآن مصاحبه‌ خیلی از این اشخاص به‌عنوان کارآفرین و تولیدکننده نمونه، با این که روزهای اول چیز زیادی از تجارت نمی‌دانستند، از شبکه‌های مختلف صدا‌و‌سیما پخش می‌شود؛ خیلی از این‌ تاجرین موفق، با ده‌ها کشور در حال انجام صادرات هستند و برای کشور ارزآوری خیلی زیادی دارند.

کافی است شما هم خود را باورکنید، اعتماد‌به‌نفس داشته باشید و بپذیرید چنین‌چیزی واقعا شدنی است.
از قدیم‌الایام تاجر بوده‌ایم

ما ایرانیان از زمان‌های قدیم تاجر بوده‌ایم.
منطقه‌ای که در آن بزرگ شده‌ام روستای خیلی کوچکی است؛ آن‌جا مردم با پشم گوسفندها ریسندگی انجام می‌دادند و از این طریق جاجیم، گلیم و دیگر انواع پارچه ها را می‌بافتند، به شهرهای دیگر می‌بردند و می‌فروختند؛ در تحقیقاتی که داشتم دیدم در خیلی از روستاهای دیگر ایران هم این اتفاق می‌افتاده‌است.
در گذشته مردمی که یک مقدار هوشمندتر بودند ازطریق خرید و فروش احشام و محصولاتی که تولید می‌کردند امرار‌معاش می‌کردند.
ردپای تجار ایرانی در تاریخ

خیلی از شما در تاریخ خوانده‌اید که تجار ایرانی به چین، یونان، رم و هندوستان سفر می‌کردند.
اگر به این کشورها سفر‌کنید، کتاب‌های خطی که ایرانیان به عنوان هدیه برای تجار آنان برده‌اند یا دیگر آثاری که از تجار قدیمی ایران در آن کشورها باقی‌است را مشاهده ‌می‌کنید.
ما ایرانیان از زمان‌های گذشته تاجر بوده‌ایم اما در برهه‌ای از تاریخ از این شغل آبا و اجدادی‌ دور‌افتادیم.

کافی است خود را باورکنیم و به اصل خود برگردیم تا به‌راحتی، مجددا به آن چیزی که غیرقابل دسترس می‌دانیم دسترسی پیدا کرده و بازارهای بین المللی را دراختیارگیریم.
با تلاش ممکن است

ما از مردم چین و آلمان چیزی کم نداریم؛ کافی است بررسی کنید تا ببینید چین که در طی ۳۰ سال گذشته، درصد خیلی پایینی از صادرات دنیا را دراختیار داشته‌است چه‌طور در عرض ۲۵ سال این‌قدر خود را رشد داده‌است.
مطمئنا اگر ما ایرانی‌ها هم بیدار شویم، باور کنیم واقعا ۹۰ % از منابع دنیا را دراختیار داریم، خود را جدی بگیریم و تلاش کنیم، برای ما هم اتفاقات بزرگی می‌تواند رخ‌دهد.
امیدوارم روزی شما را هم در بین موفق‌های آرادی ببینم.
گونه قطع اینترنت موجب ضرر به تجارت نشود؟

تنها راه حلی که باعث می شود اگر اینترنت در ایران قطع شود به صادرات شما آسیبی نرسد، این است که پایگاه صادرات تان باید در خارج از ایران باشد.

اگر اعضای آراد هر کدامشان در خارج از کشور شرکتی داشتند؛ یعنی آقای الف در کشور امارات شرکت تجاری داشت و آقای ب در کشور مالزی و آقای ج در کشور انگلیس و آقای د در کشور آلمان دفتر تجاری داشت، به راحتی می توانستند مانع آسیب به تجارت اعضای آراد در زمان قطع اینترنت شوند.

برچسب ها: بدون برچسب
0

Add a Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .